ایمنی سرنشینان، اولویت اول ام وی ام ایکس22

۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | ساعت ۱۰:۰۶
ایمنی سرنشینان، اولویت اول ام وی ام ایکس22

شرکت خودرو سازی چری چین در حالی بیستمین سال تاسیس خود را پشت سر می‌گذارد که با عرضه جدیدترین محصولات مفهومی در رویدادهای بین‌المللی همچون نمایشگاه خودرو فرانکفورت حضور خود را به عنوان یکی از قدرت های خودروسازی بزرگ و جهانی تثبیت کرده است. بی‌شک پیشرفت سریع چری حاصل یک برنامه ریزی دقیق و دور اندیشانه مدیران این شرکت است. بکارگیری مجموعه ایی از بهترین مهندسان و طراحان که سابقه فعالیت در برند‌های مطرح دنیا همچون BMW،  GM، FORDدر کنار تاسیس لابراتورها و مراکز تحقیق و توسعه گوناگون سبب گردیده تا چری به عنوان خودروسازی مستقل راه پیشرفت و توسعه را به سرعت بپیماید. وجود بزرگترین مرکز تست ایمنی و بسیاری لابراتورهای تست و شهرک های صنعتی در داخل مجموعه چری همگی حکایت از قدرت و اراده این مجموعه خودرو سازی دارد. خودرو های چری در بیش از 80 بازار بین المللی حضور دارد و توانسته‌اند شرایط تست گوناگون را با موفقیت و بر اساس نیاز بازهای گوناگون بپیماید.
در سال های اخیر استراتژی چری تمرکز بر روی خودرو های شاسی بلند و جوان گرا قرارداده شده است. خودرو تیگو 3 ایکس که در بازار ایران با نام ایکس22 عرضه شده است اولین ایده چری برای جذب جوان‌ها به یک شاسی بلند جمع و جور و پرنشاط بود. حاصل سالها تجربه در ساخت خودرو های هاچ‌بک و شاسی بلند همانند مدل تیگو3 ( ایکس33 اس) در ایکس22 بروز و ظهور کرد تا یک شاسی بلند زیبا، کارا و ایمن به بازار عرضه گردد.  ام وی ام ایکس 22 نیز بعنوان یک محصول موفق این سیستم در کشورهای مختلف در حال تولید و عرضه است. محصولی که حاصل تفکر سیستم تحقیق و توسعه و نیازسنجی بازارهای گوناگون بوده و تحت آزمایش های مختلف با شرایط آزمایشگاهی و تست های مختلف در شرایط واقعی و طبیعی، شامل تست با سرعت بالا، تست دوام، تست انحراف، تست در دمای غیر معمول بالا، تست در دمای غیر معمول زیر صفر درجه و ... واقع شده و در مجموع پیمایش 1/1 میلیون کیلومتر را ثبت کرد تا نتیجه آن دریافت بیش از 100 گواهی نامه و تاییدیه کیفیت در عملکرد از موسسات و استانداردهای مختلف بوده است. در طول کمتر از یک سال از زمان عرضه این شاسی بلند کوچک، استقبال بی نظیر و فروش بسیار بالای آن گواه این موفقیت بوده است.
بکارگیری تجربه و دانش فنی قطعه سازان مطرح و موفق بین‌المللی همانند بوش، ولوو، اِدشا، والِئو، لوک، مگنت‌مارلی و ... از دیگر نقاط قوت ایکس22 است. جهت اطمینان از عملکرد مناسب قطعات مختلف یک خودرو در شرایط مختلف شاخص های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود. بطور مثال برای یک قطعه ساده‌ایی همانند پدال گاز، استانداردهایی از جهت کیفیت، روش‌های تولید، و همچنین الزامات حفظ ایمنی و سلامت سرنشینان تدوین و اجرا می‌شود. برای مثال استاندارد ECE R494  اتحادیه اروپا اشاره مستقیم به حفظ ایمنی و سلامت در قسمت مچ، ساق پا و زانوی راننده دارد و از این بابت شکل تولید و شرایط لازم برای عکس‌العمل لازم پدال گاز را تشریح می‌کند، بطوری که در صورت نیاز در زمان بروز تصادف و نیاز به شکستگی این اتفاق رخ داده تا از آسیب به راننده جلوگیری شود. همچنین تاییدیه های تست تصادف و ایمنی در سطح استانداردهای C-NCAP و  E-NCAP AOP شکسته شدن این قطعه در زمان تصادفات احتمالی را ضروری دانسته است. لذا بخش تحقیق و توسعه خودرو سازی چری با در نظر گرفتن اولویت های ایمنی به عنوان یک اصل در طراحی و تولیدات خود همواره این مهم را اجرا می‌کند، هرچند ارتقاء و بهبود پیوسته کیفیت قطعات نیز از جمله فرآیندهای در حال  اجراء این بخش است. بخش های تضمین کیفیت نیز در همین راستا جهت اطمینان از تولید با کیفیت خودرو در کنار حفظ الزامات ایمنی از چهارچوب های تعیین شده استاندارد QC/T977 پیروری می‌کند. در این استاندارد تحمل نیرو تا 900 نیوتن ( وزنی معادل 90 کیلوگرم) بر پدال گاز مجاز اعلام شده است، پدال گاز بطور پیش فرض تا این میزان متحمل نیروهای ناگهانی و فشارهای وارد شده است ، اما به محض وارد شدن نیرویی بیش از این نیرو را بعنوان یک نیروی حاصل از تصادف و عامل بخطر افتادن سلامت و ایمنی راننده تلقی کرده و در این وضعیت قطعه را از چرخه عمل خارج میکند( پدال خواهد شکست). این حد مجاز و یا آستانه تحمل بعنوان یکی از ضروری ترین وظایف مهندسان طراح مطرح است. نکته ایی که در طرحی و تعیین میزان مقاومت و چقرمگی تحمل و شکست پذیری تمام قطعات خودرویی در نظر گرفته می‌شود. شرکت چری با توجه به آخرین معیارهای و استاندارد های تعیین شده جهانی ، سیستم های تولید خود را همسو ساخته و سعی در حفظ ایمنی و ارگونومی محصولات خود دارد. اتفاقی که در آخرین محصولات مفهومی چری بعنوان دستاورد های تحقیاتی و محصولات آتی این برند مطرح شده است.
 

نظرات

text

علی اصغر

date ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ clock ۱۰:۰۶

سلام لطفا مستندات و فیلمهای مربوط به تستهای مذکور را هم روی سایت قرار دهید تا حد حرف قابل قبول ،ولی بدون اسناد ارزشی ندارد. البته ناگفته نماند که خود بنده هم سه هفته است که این خودرو را تحویل گرفته ام ودنبال مستندات در این خصوص هستم. با تشکر

text

Mohsen

date ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ clock ۰۱:۰۶

بنظرم کلیه ماشینهای چری میتونن جایگزین مناسبی باشن واسه تولیدات داخلیمون البته با امکانات و ایمنی بالایی ک دارن. کاش خودروسازی خودمونم یکم چشم وگوششون باز کنن.ایشالله ک ماهم بتونیم ی x22بخریم

text

۹۰

date ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ clock ۰۳:۰۶

عالی

text

مهدی ارکیان

date ۰۳ مهر ۱۳۹۶ clock ۰۵:۰۷

خیلی قیمت خوبه رقابت خوبه دیگه یکم از سودهای آنچنانی که چهل سال خوردین کم کنید

text

پرنیان

date ۰۹ مهر ۱۳۹۶ clock ۱۰:۰۷

باسلام بنده X22دارم 3500کیلومتر باهش رفتم همه چیزآن عالی فقط دوایراد دارد1-داخل دربها قسمتهای پلاستیکی دردست اندازها صدامیده 2-شتاب وقدرت آن درسرا بالای ها چنگی به دل نمیزند حتی درحد206 تیپ 5نیست شاید درحد تیپ2باشد که جاداشت شرکت چری توربوشارژرروی این ماشین نصب میکردکه خیلی عالی میشد.ولی درکل رانندگی نرمی داره دراین مورد ازماشینهای ایرانی خیلی بهتره

text

وفا رهبر

date ۱۰ مهر ۱۳۹۶ clock ۰۲:۰۷

با این قیمت ، بهترین ماشین حال حاضر تو بازار ایرانه . هر کی بگه ماشین چینی ، ماشین چینی !! کلا موجود بی سوادیه !

text

سلام میشه بفرماییین شرایط خریداری این. خودرو چگونس

date ۱۸ مهر ۱۳۹۶ clock ۰۷:۰۷

ممنون ازاطلاع رسانی خوب ومفیدتون یاعلی

text

روزبه

date ۲۰ مهر ۱۳۹۶ clock ۰۹:۰۷

سر کار خانم پرنیان توی سر بالای حتما از دنده دستی استفاده کنید اکثر اتومات در سر بالای کم میاره اگر خودرو شما اتومات باشه در غیر این صورت گاز بیشتری بدهید چون با گاز مرده میرید

نظر دهید

نظر خود را در مورد این مطلب بگذارید .